Les últimes
sessions vam treballar la diversitat tant a l’aula com a l’escola, ja que és un
tema important a causa de la gran diversitat en l’àmbit cultural i personal que podrem trobar dins d’una classe. Que
faríem amb els nens que tenen alguna discapacitat, els integrem a classe o que
vagin a una aula especial?, I amb els
nens que tenen massa capacitat intel·lectual, els avancem el nivell o se’l
deixem igual que a la resta? I als nens d’altres cultures, com els integraríem?
Aquestes i un munt de preguntes més em van sorgir al sentir la paraula
diversitat, per això vaig pensar que seria molt curiós parlar d’aquest tema.
Per treballar
sobre la diversitat, en Martí, ens va proposar que inventéssim per grups una situació en la qual hi hagués un nen que tingués algun problema o unes característiques
diferents a la resta dels seus companys. Després havíem d’intercanviar l'esdeveniment inventat amb un altre grup i solucionar la situació en la qual es trobaria
aquell nen.
Al meu grup i a
mi ens va tocar que una classe es trobava a Educació Física fent un ball i un
nen tenia paral·litzada tota la part dreta del seu cos. Després de reflexionar
una estona sobre aquest cas vam pensar que el millor seria que tots els altres
nens ballessin en les mateixes condicions, és a dir, que tota la classe ballés
amb una part del cos. Una altra opció seria que ballessin en parelles, amb un
part del cos enganxada a l’altre company,
així tothom només mouria la part del cos que té lliure. Fent aquestes
adaptacions el nen no se sentiria exclòs per les seves diferències i, a més la
resta d’alumnes empatitzaria amb ell i amb el seu problema.
Us adjunto un vídeo sobre la diversitat a l'escola: https://www.youtube.com/watch?v=SRDVGAVAihs
No hay comentarios:
Publicar un comentario