miércoles, 18 de junio de 2014

Tenim diversitat a l’aula

Les últimes sessions vam treballar la diversitat tant a l’aula com a l’escola, ja que és un tema important a causa de la gran diversitat en l’àmbit cultural i personal que podrem trobar dins d’una classe. Que faríem amb els nens que tenen alguna discapacitat, els integrem a classe o que vagin a una aula especial?,  I amb els nens que tenen massa capacitat intel·lectual, els avancem el nivell o se’l deixem igual que a la resta? I als nens d’altres cultures, com els integraríem? Aquestes i un munt de preguntes més em van sorgir al sentir la paraula diversitat, per això vaig pensar que seria molt curiós parlar d’aquest tema.

Per treballar sobre la diversitat, en Martí, ens va proposar que inventéssim per grups una situació en la qual hi hagués un nen que tingués algun problema o unes característiques diferents a la resta dels seus companys. Després havíem d’intercanviar l'esdeveniment inventat amb un altre grup i solucionar la situació en la qual es trobaria aquell nen.

Al meu grup i a mi ens va tocar que una classe es trobava a Educació Física fent un ball i un nen tenia paral·litzada tota la part dreta del seu cos. Després de reflexionar una estona sobre aquest cas vam pensar que el millor seria que tots els altres nens ballessin en les mateixes condicions, és a dir, que tota la classe ballés amb una part del cos. Una altra opció seria que ballessin en parelles, amb un part del cos enganxada a l’altre company,  així tothom només mouria la part del cos que té lliure. Fent aquestes adaptacions el nen no se sentiria exclòs per les seves diferències i, a més la resta d’alumnes empatitzaria amb ell i amb  el seu problema.

Us adjunto un vídeo sobre la diversitat a l'escola: https://www.youtube.com/watch?v=SRDVGAVAihs


No hay comentarios:

Publicar un comentario