miércoles, 18 de junio de 2014

La piràmide d’ Edgar Dale

En arribar a classe vaig veure a la pissarra les següents paraules: veure i sentir, veure, sentir, dir i fer, llegir i dir. Llavors vaig pensar què farem amb aquestes paraules si no tenen res a veure amb el temari que estem tractant? Seguidament, en Martí ens va dir que havíem de posar aquestes paraules per ordre d’importància. Només dir això ja vaig començar a trobar sentit al perquè havia posat allà aquelles paraules. Segurament volia que ens paréssim a pensar en quins d’aquests sentits o accions són imprescindibles per dur a terme l’aprenentatge.

 Després de donar moltes voltes al cap vaig considerar que veure i sentir són els sentits més importants per dur a terme l’aprenentatge, ja que moltes coses no es poden aprendre si no es veuen o no se senten. Tots els sentits i l’esforç que posi l’alumne ajudarà a l’evolució i la millora del seu aprenentatge.


Tot això també ho vam estar parlant per parelles i per grups, per tal d’arribar a una conclusió. Però, quan en Martí ens va posar la piràmide d’Edgar Dale i la seva classificació vaig quedar molt sorpresa perquè ell considerava que dir i fer era el més rellevant per aprendre. Llavors, vaig pensar: en realitat aprenem quan diem que farem una cosa i la fem i posem en aquesta la màxima atenció i interès, per tant Edgar Dale TÉ RAÓ!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario