miércoles, 18 de junio de 2014

Coneixies que existien tants tipus d’avaluacions?



En començar el nou tema sobre l’avaluació vam estar parlant de les diferents maneres d’avaluar l’aprenentatge i l’evolució d’un nen.

Els primers tipus d’avaluació que van nombrar els meus companys ( única, continuada, trimestral…) sí que els coneixia, la resta (criterial, diagnòstica, sumativa, heteroavaluació…)  no els havia sentit mai. Aquesta desconeixença a què deu ser? És que gairebé totes les escoles  fan el mateix tipus d’avaluació sense mirar o provar el que  afavoreix més a l’aprenentatge de l’alumnat?

Sembla que la majoria de nosaltres en viscut molts anys pensant que només existia una metodologia concreta per avaluar quan és totalment al contrari. Hi ha moltes maneres d’observar, d’avaluar i veure si un nen avança o no en el seu aprenentatge.

Els models d’avaluació que més eficaços em van semblar van ser l’autoavaluació i  la coavalució. Pel que fa a la primera, aquest tipus d’avaluació afavoriria a la conscienciació de l’alumnat, ja que aquests s’adonarien de quins aspectes han après i quins els hi falten per assolir. En referència  a la segona, penso que beneficia a l’aprenentatge dels alumnes perquè entre iguals s’aprèn molt més, ja que tenen més o menys el mateix nivell de desenvolupament cognitiu i comunicatiu i saben com explicar les coses per tal de què la resta de companys els entenguin.






No hay comentarios:

Publicar un comentario