En començar el
nou tema sobre l’avaluació vam estar parlant de les diferents maneres d’avaluar
l’aprenentatge i l’evolució d’un nen.
Els primers
tipus d’avaluació que van nombrar els meus companys ( única, continuada,
trimestral…) sí que els coneixia, la resta (criterial, diagnòstica, sumativa,
heteroavaluació…) no els havia sentit
mai. Aquesta desconeixença a què deu ser? És que gairebé totes les escoles fan el mateix tipus d’avaluació sense mirar o
provar el que afavoreix més a l’aprenentatge
de l’alumnat?

Els models d’avaluació
que més eficaços em van semblar van ser l’autoavaluació i la coavalució. Pel que fa a la primera, aquest
tipus d’avaluació afavoriria a la conscienciació de l’alumnat, ja que aquests s’adonarien
de quins aspectes han après i quins els hi falten per assolir. En referència a la segona, penso que beneficia a
l’aprenentatge dels alumnes perquè entre iguals s’aprèn molt més, ja que tenen
més o menys el mateix nivell de desenvolupament cognitiu i comunicatiu i saben
com explicar les coses per tal de què la resta de companys els entenguin.
No hay comentarios:
Publicar un comentario