miércoles, 18 de junio de 2014

Fem i corregim unitats didàctiques

En les pròximes dues sessions vam treballar com fer i corregir unitats didàctiques.

En Martí ens va proposar que per grups de 3 persones féssim una unitat didàctica, la qual havia de contenir els objectius que volíem que assolissin els alumnes amb la realització de l’activitat, quines competències bàsiques es treballarien, els continguts, els criteris d’avaluació que es farien servir, per quina edat estava dirigida…En fi un munt de coses que requereixen molta organització i planificació per part del mestre.

El meu grup i jo vam decidir fer la unitat didàctica que consistiria en què els nens a Educació Física juguessin al joc de matar durant 3 classes per tal d’interaccionar amb el món físic; conèixer, valorar i aplicar les normes de convivència, entre altres coses.

Fer la unitat didàctica ens va costar molt, ja que cap membre del grup tenia experiència en la realització d’aquesta i no sabíem quina era la millor manera de planificar-la. Però gràcies a això ara tenim més coneixement i recursos sobre com es fa una bona unitat didàctica i quins requisits ha de tenir.

Al dia següent, vam corregir una unitat didàctica d’un altre grup. Aquesta també estava relacionada amb l’Educació Física i  per això ens va servir per comparar amb la que havíem fet nosaltres. La correcció d’aquesta va ser més fàcil que la prèvia realització perquè ja sabíem per on anaven els tirs, és a dir,  sabíem que havia de tenir una unitat didàctica, com es feia, etc. Tot i així, encara ens queden moltes coses per aprendre i millorar.


A continuació us deixo un exemple d’unitat didàctica:


No hay comentarios:

Publicar un comentario