En les pròximes
dues sessions vam treballar com fer i corregir unitats didàctiques.
En Martí ens va
proposar que per grups de 3 persones féssim una unitat didàctica, la qual havia
de contenir els objectius que volíem que assolissin els alumnes amb la
realització de l’activitat, quines competències bàsiques es treballarien, els
continguts, els criteris d’avaluació que es farien servir, per quina edat
estava dirigida…En fi un munt de coses que requereixen molta organització i
planificació per part del mestre.
El meu grup i jo
vam decidir fer la unitat didàctica que consistiria en què els nens a Educació
Física juguessin al joc de matar durant 3 classes per tal d’interaccionar amb
el món físic; conèixer, valorar i aplicar les normes de convivència, entre
altres coses.
Fer la unitat
didàctica ens va costar molt, ja que cap membre del grup tenia experiència en
la realització d’aquesta i no sabíem quina era la millor manera de planificar-la.
Però gràcies a això ara tenim més coneixement i recursos sobre com es fa una
bona unitat didàctica i quins requisits ha de tenir.
Al dia següent,
vam corregir una unitat didàctica d’un altre grup. Aquesta també estava
relacionada amb l’Educació Física i per
això ens va servir per comparar amb la que havíem fet nosaltres. La correcció
d’aquesta va ser més fàcil que la prèvia realització perquè ja sabíem per on
anaven els tirs, és a dir, sabíem que
havia de tenir una unitat didàctica, com es feia, etc. Tot i així, encara ens
queden moltes coses per aprendre i millorar.
A continuació us
deixo un exemple d’unitat didàctica:
No hay comentarios:
Publicar un comentario