En aquests dies
que no teníem classe havíem d’aconseguir un llibre de primària per portar-lo a la
propera sessió, feina que ha estat una mica complicada, ja que ara els nens es deixen
els llibres a l’escola o bé la majoria utilitzen quadernets d’exercicis en lloc
de llibres de text.
Un cop vaig
aconseguir el llibre vam estar analitzant-lo i vaig pensar: Com pot ser que
escollir un llibre per tal de què els nens treballin amb aquest sigui tan
complicat? En realitat fan falta els llibres de text? Personalment, penso que
no és necessari, ja que hi ha eines suficients (fitxes, unitats didàctiques…)
per tal que els nens assoleixin els continguts i aprenguin de forma
significativa.
Tot i així, escollir
un bon llibre és important, atès que és necessari saber si són adequades les
activitats, els continguts, l’estructura, l’organització… per ajudar a l’aprenentatge de l’alumnat. Per aquest motiu,
penso que és important que aprenguem a seleccionar bé el material amb el qual
volem treballar amb els nostres alumnes, ja que també és essencial.
A més, em va
sorprendre molt que els llibres d’uns anys a uns altres canviessin tant segons la llei educativa
vigent en aquell moment. Vaig poder comprovar que les imatges, els exercicis,
la teoria, la forma d’organitzar el llibre eren molt diferents. Per què aquests
canvis?
No hay comentarios:
Publicar un comentario